Prześwietlenie wyposażenia niemedycznego
Im lepszy projekt, czytelne i jasno sprecyzowane oczekiwania, tym łatwiej sprostać wymaganiom inwestora.
Zupełnie jak w medycznym badaniu obrazowym, jeśli wiemy z czym się mierzymy, łatwo dobrać odpowiednią terapię.
Kilka słów o dość lekkim przypadku. Pacjentem jest nowe radomskie centrum przy UT-H, szkolące kadrę medyczną w zakresie diagnozowania obrazowego. W budynku sprzęt wysokiej jakości, dwa ultrasonografy, tomograf komputerowy, rezonans magnetyczny, oraz najnowszy w kraju aparat rentgenowski do całościowego badania układu ruchu i postawy ciała.
Mamy zatem do zaproponowania stanowiska pracy operatorów każdego z tych urządzeń.
Obok każdego z gabinetów, robimy przebieralnię z krzesłami i szafkami metalowymi na ubrania. Do każdego z gabinetów przylega pomieszczenie dydaktyczne, tam wstawiamy stoły dla studentów i biurko wykładowcy.
Biurko wykładowcy jest identyczne jak studenta, ale doposażone w blendę płytową pod blatem, przepusty na kable w blacie oraz kontener mobilny.
W pokojach biurowych na pierwszym piętrze oraz w salach audytoryjnych, te same biurka jak na parterze Ogy_U z MDD.
W biurkach dodatkowo blendy, wieszaki na komputery i kontenery. Mamy zatem wszędzie jednorodny wystrój.
Wyjątkiem jest gabinet szefa Centrum oraz pokój konferencyjny. Do gabinetu zaproponowaliśmy meble Quando, a stoły Ogy_A do pokoju konferencyjnego, pełniącego również rolę pokoju stołowego przy aneksie kuchennym.
Wszystko w tym samym zestawieniu kolorystycznym. Jasne, czyste, ale ciepłe i komfortowe.
Krzesła, szczególnie te, które używane będą przez studentów, miały być trwałe i łatwe do utrzymania w czystości.
W takich miejscach jak to, ważne jest, aby krzesła można było odkazić. Wymóg dotyczy głównie krzeseł w gabinetach lekarskich, diagnostycznych, ale w tym przypadku, stosujemy podobne rozwiązania w salach wykładowych przylegających do gabinetów.
Studentom wybraliśmy krzesło 4job produkowane przez Bgroup. Praktyczne, bo plastikowe siedzisko, jest dobrze wyprofilowane, a do tego, tak siedzisko, jak i ażurowe opacie, są plastyczne. Odkształcają się nieznacznie. Dzięki temu, komfort użytkowania jest wyższy niż w przypadku produktów z siedziskiem i oparciem ze sklejki, a wytrzymałość konstrukcji jest na podobnym poziomie.
Krzesło dla wykładowcy, czy krzesło do gabinetu diagnostycznego, posiada już siedzisko i oparcie wyściełane pianką i tapicerowane.
Tapicerka krzeseł jest zmywalna, bo zastosowaliśmy materiał Silvertex z powłoką winylową na nośniku poliestowym. Mamy zatem materiał przypominający wyglądem tkaninę, ale o wysokiej odporności na ścieranie, wodoodporną, trudnozapalną, tapicerkę odporną na mikroorganizmy, na produkty chemiczne, na niskie temperatury i promienie UV.
Krzesła i fotele w pokojach biurowych i na korytarzach na piętrze, tapicerowane są już zwyczajną tkaniną tekstylną.
Asortyment uzgadnialiśmy wiosną 2020, a realizowaliśmy latem. Skoro w tym czasie, musieliśmy wszystko dezynfekować, inwestor wskazał, że pomarańczowe sofy U_floe, zamawiamy również w tkaninie Silvertex.
Moim zdaniem, bardzo dobra decyzja. Nawet wtedy, kiedy odporność na mikroorganizmy nie będzie już tak kluczowa jak dzisiaj, to łatwa w utrzymaniu w czystości sofa, szczególnie w jasnym kolorze, to gwarancja ładnego wyglądu na długie lata.
Wybuch pandemii a więc i wiosenny lockdown, nie przeszkodził nam w opracowaniu optymalnego wyposażenia.
Uzgodnienia realizowane były głównie zdalnie, na podstawie ofert ze zdjęciami oraz wizualizacjom, które wykonujemy w programie pCon.planner.
cdn.