MEBLE

Panele akustyczne

Nowoczesne aranżacje biura na planie otwartym oraz projekty biur w układzie gabinetowym, prawie zawsze bazują na prostej formie i surowym wykończeniu. Nowoczesność kojarzy się właśnie z betonem architektonicznym, kamieniem, ceramiką, stalą i szkłem. Jaką wspólną cechę posiadają wspomniane materiały? Otóż są wystarczająco twarde i gładkie, że by wpływać na akustykę pomieszczeń z jakich powstały. Cieszą oko, ale zniekształcają i wzmagają to co słyszymy.

Nauczyliśmy się przeciwdziałać niepożądanym zjawiskom akustycznym za pomocą dedykowanych produktów akustycznych do wnętrz biurowych.

Miękkie panele akustyczne do walki z hałasem. Jakie panele akustyczne do biura warto zastosować i kiedy?

Rodzaj rozwiązania, jakie powinieneś wybrać do poprawy akustyki w Twoim biurze ściśle zależy od rodzaju problemu z jakim się mierzysz. 

Do najczęściej występujących problemów z akustyką w biurze należą: niewystarczająca izolacyjność akustyczna przegród, brak izolacji akustycznej stanowisk pracy, efekt echa zakłócający zrozumiałość głosu, pogłos potęgujący hałas. 

Cześć z tych niekorzystnych zjawisk może być spowodowana błędami przy projektowaniu lub wykończeniu biura. Z większością z nich, można sobie poradzić stosując odpowiednie produkty akustyczne. 

W kategorii panele akustyczne znajdziesz specjalnie zaprojekowane miękkie panele, które odpowiednio zastosowane, podniosą komfort akustyczny w Twoim biurze. 

Do tych produktów należą miękkie panele mocowane do biurek, tapicerowane panele wolnostojące, wszelkiego rodzaju ścienne panele akustyczne oraz zawieszane kurtyny akustyczne i panele sufitowe.

Jakie mamy przegrody między biurkami i jak je stosować w warunkach biurowych? Nabiurkowe panele tapicerowane oraz wszelkiego rodzaju ścianki tapicerowane nie tylko do stanowisk call center. 

Kiedy biurka stoją blisko siebie, a charakter pracy przy biurku wymaga częstych kontaktów na głos, rozwiązaniem jest ścianka wygłuszająca. Mocowana do biurka lub ścianka wygłuszająca wolnostojąca obok biurka. 

Akustyczne panele biurkowe mają za zadanie skutecznie izolować źródło dźwięku, jakim jest na przykład osoba siedząca za biurkiem i prowadząca rozmowę telefoniczną.

Skuteczność takiej przegrody biurkowej jest tym większa, im mniejszy jest dystans dzielący źródło dźwięku od pochłaniającej hałas powierzchni ścianki. Ważna będzie nie tylko odległość ścianki akustycznej umieszczonej naprzeciwko pracownika. Istotna będzie wysokość paneli biurkowych oraz możliwość zastosowania bocznych ścianek tłumiących hałas.

W praktyce, do typowych biur w układzie Open Space stosuje się panele akustyczne stanowiące kompromis między wyglądem stanowiska a jego walorami użytkowymi związanymi z komfortem akustycznym.

Dzieje się tak, bo w takim biurze, mamy do dyspozycji inne rozwiązania zapewniające dobre warunki akustyczne. Chodzi tu na przykład o meble akustyczne, które osłaniają akustycznie i wizualnie oraz jeszcze bardziej skuteczne rozwiązania, czyli wszelkiego rodzaju biurowe budki akustyczne do rozmów, do pracy w skupieniu lub do spotkań.

W biurach call center stosuje się bardziej rozbudowane systemy ścianek akustycznych.

Panele akustyczne do dzielenia stanowisk telefonicznych powinny charakteryzować się większą zdolnością do absorbcji dźwięku niż stosowane w mniej narażonym na hałas środowisku. Ścianki tapicerowane z reguły będą wysokie, otaczać będą osobę dzwoniącą z trzech stron.

Dobrze, jeśli za plecami pracowników siedzących w rzędach, znajdą się wysokie ścianki wolnostojące lub zawieszane kurtyny akustyczne. Dlaczego? Bo zapewnią dookólną ochronę przed nadmiernym hałasem w takim biurze.

Ścienne panele akustyczne i sufitowe panele w walce o zrozumiałość mowy oraz skuteczne tłumienie hałasu. Kiedy warto zdecydować o montażu miękkich paneli na ścianie i suficie w Twoim biurze?

Ściany i sufity w naszych biurach są najczęściej wykonane z materiałów twardych, które odbijają falę akustyczną.

Odbicia fali akustycznej powodują pogłos w pomieszczeniu biurowym, co ma taki skutek, że odczuwamy wzmożenie hałasu i trudno nam rozpoznać wypowiadane słowa.

Nawet jeśli pogłos jest stosunkowo mały i wydaje się, że nie jest nadmiernie uciążliwy, podczas konwersacji musimy się bardziej koncentrować na zrozumieniu tego co słyszymy. Zużywamy przy tym więcej energii, odczuwamy niepokój, na dłuższą metę staje się to męczące. 

We wspomnianych przypadkach, przez odpowiednie użycie paneli akustycznych, możesz zapanować nad niepożądanymi efektami akustycznymi w biurze.

Montując tapicerowane lub piankowe panele ścienne oraz stosując akustyczne panele sufitowe spowodujesz, że część fali akustycznej zostanie zaabsorbowana w miękkim ośrodku okładziny akustycznej. Nieregularne kształty okładzin akustycznych dodatkowo zadziałają rozpraszająco. 

Panele akustyczne mocowane na ścianie mogą również służyć jako izolacja akustyczna. Jeśli przez ścianę w Twoim pokoju słyszysz rozmowę z sąsiedniego pokoju to znaczy, że przegroda wymaga zastosowania paneli wygłuszających. Odpowiedni efekt uzyskuje się po całkowitym pokryciu ściany panelami tłumiącymi dźwięk pochodzący z zewnątrz.